FacebookTwitterYouTubeПідписатися на RSS

Крок 8 – шкільна бібліотека.

У 2018-2019 навчальному році діяльність бібліотеки Язловецької ЗОШ – І-ІІІ ст. була спрямована на реалізацію Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Закону України «Про бібліотеку та бібліотечну справу», «Концепції державної цільової програми та розвитку читання».

Основними завданнями шкільної бібліотеки були:

- сприяння навчально – виховного процесу;

- удосконалення культури читання, прищеплення навиків самостійної роботи з книгою;

- підвищення методичної, педагогічної майстерності вчителів шляхом популяризації педагогічної літератури та інформації про неї;

- виховання бережливого ставлення до шкільних підручників.

Виконуючи основні функції бібліотеки інформативну, просвітницьку і духовну – бібліотека школи проводила певну роботу.

Навчальний процес був забезпечений підручниками на 89%. Згідно програми учні одержали комплекти підручників.

Крім підручників бібліотека забезпечує учнів програмовою літературою та літературою для позакласного читання, а також літературою для тематичних переглядів, рефератів, доповідей.

На допомогу вчителеві, учням для формування ключових компетентностей бібліотека використовує різноманітні форми роботи: бібліографічні огляди, інформаційні дні, інтелектуальні аукціони, вікторини, подорожі, ігри, бесіди, виставки, конкурси, консультації, тематичні дні.

З цією метою у бібліотеці оформлені тематичні художньо-ілюстративні стелажі, папки.

Протягом року в бібліотеці були оформлені виставки:

«Національнасимволіка України». « Шлях до незалежності – довжиною в історію». «І подвиг цей святий – забути я не в змозі». «Художня література про права дитини».

«Збережемо землю для життя». «Я обираю здоровꞌя».

«Нові надходження літератури». «Гриби і отруйні рослини».

«Дивні знаки на дорогах». «Наш товариш світлофор». «Не нашкодь собі». «Свято Покрови – свято українського козацтва». «УПА – тепер нічого не забуто, УПА – це віра в отчий край розкутий». «Україно, моя Україно, моя віра, надія й любов»

«Зумій сказати «Ні!». «Професій тисячі – одна твоя». «Чарівність святої землі». «Знати і виконувати закони» (Огляд преси) «Злочин. Як його обійти. Учень і злочин». «Не обміліє пам'ять віку, в серцях нащадків буде жити». «Відзначення 100 – річниці проголошення ЗУНР». «1933 - біль душі людської». «День гідності та свободи». День української писемності та мови. «Мова рідна, слово рідне». День прав людини. Проголошений Асамблеєю ООН «Знання і повага прав людини – шлях до взаєморозуміння». «СНІД – рана людства».

«Хочеш жити – кидай курити». «З Різдвом, Христовим, Україно!». «Як два крила відродження і єдність»До дня Соборності України. «Нам не забути славу Крутів » До дня пам’яті Героїв Крут. «Математика – цариця наук». «Без мови рідної юначе, й народу нашого нема» До Міжнародного Дня рідної мови. До дня народження Лесі Українки (Лариси Петрівни Косач-Квітки) (1871—1913), видатної української поетеси, громадської діячки. «Довго щирими сими словами до людей промовлятиму я…». «Шлях до професії». До дня героїв небесної сотні. «Символ духу України. Т.Г.Шевченко». «Шкідливі звички шлях у безодню». «Збережемо землю для життя». «Чорнобиль – наш біль і наш гріх».

«Державні та народні символи України», «Великдень – земне причастя небом», «Немеркнуче світло великого подвигу».

Цикл літературних викладок:

- 100 років від дня народження Василя Олександровича Сухомлинського (1918–1970), українського педагога, письменника, публіциста, громадського діяча

– 75 років від дня народження Богдана Михайловича Стельмаха (1943), українського драматурга, поета, перекладача.

– 180 років від дня народження Івана Нечуя-Левицького (1838-1916), українського письменника.

– 240 років від дня народження Григорія Квітки-Основ’яненка (1778-1843), українського письменника

-105 років від дня народження Платона Микитовича Воронька (1913-1988), українського поета.

-140 років від дня народження Олександра Олеся (1878-1944), українського поета, репресованого.

– 155 років від дня народження Бориса Грінченка (1863-1910), українського письменника, вченого і громадського діяча.

– 185 років від дня народження Марка Вовчка (М.О. Вілінська – Маркович) (1833-1907), української письменниці.

– 220 років від дня народження польського поета Адама Міцкевича (1798-1855).

– 120 років від дня народження Євгена Плужника (1898-1938), українського поета, репресованого.

- 185 років від дня народження Степана Васильовича Руданського (1834-1873), українського поета.

- 140 років від дня народження Степана Васильовича Васильченка (1879-1932), українського письменника, журналіста.

- 260 років від дня народження Роберта Бернса (1759-1796), британського поета, фольклориста.

- 180 років від дня народження Павла Платоновича Чубинського (1839-1884), українського етнографа, фольклориста, поета, автора слів Гімну України.

- 155 років від дня народження Володимира Івановича Самійленка (1864-1925), українського поета-лірика, сатирика, драматурга та перекладача.

- 525 років від дня народження Франсуа Рабле (1494-1553), французького письменника, сатирика.

- 90 років від дня народження Юрія Михайловича Мушкетика (1929), українського письменника.

- 210 років від дня народження Миколи Васильовича Гоголя (1809–1852), українського та російського письменника.

- 455 років від дня народження Вільяма Шекспіра (1564–1616), англійського драматурга та поета, гуманіста доби Відродження.

- 170 років від дня народження Панаса Мирного (ПанасЯкович Рудченко, 1849–1920), українського письменника.

- 220 років від дня народження Оноре де Бальзака (1799–1850), класика французької літератури, письменника, основоположника реалістичного роману.

- 160 років від дня народження Артура Конан Дойла (1859–1930), англійського письменника.

«Куріння шкідливе чи престижне». Бесіда. «Якщо хочеш бути здоровим – будь» Година спілкування

Година роздум «Освіта і професія»

Година цікавих повідомлень «Цей чудовий світ тварин».

Хвилини цікавої інформації «Цікавинки звідусіль».

Інформаційна година «Конвенція про права дитини». «Всесвітній день книги». «В долонях всесвіту – Земля»

Для вироблення навиків самостійної роботи з книгою в бібліотеці оформлені поради роботи з підручниками : «Як писати реферат», «Як складати план, тези, конспекти», «Як працювати з книгою», « Орієнтовна схема відгуків на книжку».

У своїй роботі бібліотека використовувала різноманітні форми і методи. Протягом року організовувались бесіди різного характеру: огляди літератури, рекомендації, бесіди про прочитане.

Для учнів разом з класними керівниками організовано конкурси, літературні вікторини, ігри «Юні ерудити», «Сторінками улюблених книг», «Що ми знаємо про книгу і бібліотеку».

Метою цих заходів є привернення учнів до бібліотеки, ознайомлення з дитячою літературою, прищеплення любові до книги.

Проведений в школі Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек під гаслом «Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини» (до 100-річчя від дня народження В.Сухомлинського)» з 01 по 31 жовтня 2018 року. Це загальношкільне свято, для підготовки і проведення якого складався план.

Зокрема було організовано та проведено такі заходи: - Відкриття місячника шкільної бібліотеки. - Книжкова виставка до 100-річчя від Дня народження В. О. Сухомлинського «Великий педагог, великий Добротворець». - Проведення акції «Подаруй бібліотеці книгу». - Книжкова виставка. «75 років від Дня народження Богдана Михайловича Стельмаха (1943), українського драматурга, поета, перекладача». - Книжкова виставка «Креативні ідеї для творчості». - Бесіда «Дітям про В. О. Сухомлинського». - День бібліотворчості «Читаємо, малюємо, граємо». - Книжкова виставка «Василь Сухомлинський – дітям». - «УПА – тепер нічого не забуто, УПА – це віра в отчий край розкутий» Тематична поличка. - Літературна подорож «Казковий світ Василя Сухомлинського». - Конкурс авторської поезії «Юні поети». - Виставка творчих робіт учнів «Мозаїка творчих ідей». - Виставка літератури «Україно, моя Україно, моя віра, надія й любов». - Тиждень родинного читання «Я прочитаю тобі казку» (діти читають батькам казки В. О. Сухомлинського). - Розміщення на інформаційному стенді навчального закладу, сайті бібліотеки матеріалів з теми Всеукраїнського місячника. Упродовж Всеукраїнського місячника «Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини» (до 100-річчя від дня народження В.О. Сухомлинського)»робота шкільної бібліотеки була спрямована на формування життєвої компетентності учня, розвивати його як гармонійну особистість. Адже лише творчо мисляча людина здатна до самовдосконалення, широкого сприйняття світу, розв’язання будь-яких завдань. Організовано і проведено ранок «Посвята в юні читачі» учнів другого класу.

А також Тиждень книги, під час якого було проведено і організовано «День відкритих дверей "Книги різні, книги дивні відкривають шлях до мрій».

Проведення благодійної акції «Подаруй бібліотеці книгу».

Інформаційна година «Історія книги».

Виставка малюнків «Казковий дивосвіт»

Робота в бібліотеці. Книжкова лікарня

Літературний конкурс «У світі казки чарівної»

Два рази на семестр здійснювалась перевірка стану підручників. Разом з педколективом в класах створений пост бережливих. В школі проводиться акція «Подаруй бібліотеці книгу».

Організовується робота «Книжкової лікарні».

Річний план роботи виконано не повністю. Не реалізоване завдання з підвищення читацької активності у дітей, особливо у старших класів. В них падає інтерес до читання.

На основі аналізу роботи одним з найважливіших завдань є прищеплення школярам навиків бібліотечно – бібліографічної грамотності через проведення бесід біля книжкових полиць, роз’яснювальної роботи щодо довідкового апарату книги та бібліотеки; підвищення пізнавальної активності учнів.

Протягом року проводяться бібліотечно – бібліографічні уроки «Знайомство з бібліотекою», «Як книга прийшла до людини», «Історія створення книги», «Бережіть свої підручники», «Вибір книг у бібліотеці».

Впродовж навчального року виконуються всі операції обліку бібліотечного фонду шкільних підручників (прийом, реєстрації надходження, розподіл по класах, їх вибуття, а також підбивання руху фонду та його перевірку).

Разом з вчителями школи шкільна бібліотека здійснює систематичний контроль за використанням навчальних підручників протягом усього навчального року.

Вивчає потребу школи в необхідності підручників, подає цю інформацію в відділ освіти. На нараді при директорові звітується про забезпеченість учнів підручниками.

Кiлькiсть переглядiв: 184

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.