FacebookTwitterYouTubeПідписатися на RSS

Крок 6 - виховна робота.

Головна мета виховної роботи у 2018/2019 навчальному році – формування громадянина-патріота України, створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя.

У школі постійно здійснюються заходи, які спрямовані на формування в учнів поваги до Конституції України, символів держави.

У кожному класі створені куточки державної символіки, проводяться щотижневі лінійки, на яких звучить Гімн України у виконанні самими учнями школи, а також молитва перед навчанням.

Протягом року питання виховної роботи розглядались на нарадах при директору, педагогічній раді, батьківських зборах, засіданнях методичного об’єднання класних керівників, проводились оперативні наради класних керівників, було видано ряд наказів по школі, що стосувались виховної роботи. Аналіз відвіданих уроків та виховних заходів показав, що виховна робота проводиться на достатньо належному рівні, використовуються як традиційні, так і сучасні технології виховання учнів. Чітко спланована робота методичного об’єднання класних керівників, проведено чотири засідання.

З метою виявлення обдарованих дітей та розвитку їх творчих здібностей у школі організовано роботу гуртків за інтересами.

Для учнів 1-11 класів працюють гуртки таких напрямів: військово – патріотичний «Джура», «Сокіл» («Джура»), «Козацько-лицарський гарт» - керівники Панюс В.В., Пендзей Р.Є. Лопатюк Л.І., гуманітарний «Пізнаємо рідний край» - керівник Жук Л.О., художній «Образотворче мистецтво» - керівник Жук І.І., «Бісероплетіння» - керівник Фомина О.П., експериментально-дослідницький «Фольклористика» - керівник Дзюрбан М.В..

Гуртковою роботою охоплено учнів 70 учнів (50 %). Гуртківці беруть активну участь у загальношкільних та позашкільних заходах.

У навчальноу закладі за минулий рік проведено такі виховні заходи: свято Першого дзвоника, свято квітів «Природа-чарівниця», свято Вчителя, ярмарки «Свято Картоплі», «Свято Млинців», виставка-конкурс «Замість ялинки – зимовий букет», лінійка-реквієм, приурочена пам’яті жертв Голодоморів, День гідності та свободи , відкриті виховні години «Без добрих справ немає доброго імені», «І на тім рушникові…», свято Осені, спортивні змагання козацькі забави «Козацькому роду, нема переводу», Місячник бібліотек, свято Миколая, Акція «Привітай бійця АТО з днем Святого Миколая», свято Нового року.

Важливе місце в роботі класного керівника та кожного вчителя у роботі з учнями, учнівським колективом належить співпраці з батьками.

Класні керівники неодноразово за необхідності зустрічалися з батьками. Піднімають питання про можливі труднощі, ускладнення в навчально-виховному процесі. Також проводяться індивідуальні бесіди з учнями та їх батьками.

Батьки беруть активну участь в організації та проведенні позакласної навчальної і виховної роботи з учнями (екскурсії, виробничі справи, виховні заходи, оснащення та обладнання навчальних кабінетів (1-5 класи). Також батьки, бабусі були учасниками виховних заходів, готували страви для проведення ярмарків «Свята Картоплі», «Свята Млинців», шили та брали на замовлення новорічні та казкові костюми для свята Осені, свята Миколая, свята Нового року, Різдвяних колядок.

У кожному класі обрано батьківський комітет, представники класів входять і до складу батьківського комітету школи. До батьківських комітетів класів обиралися батьки учнів за їхнім бажанням або згідно з пропозицією більшості учасників батьківських зборів. Голова батьківського комітету школи, Рожанська Л.М. Батьківський комітет бере участь у засіданнях Ради школи. Батьківські збори проводяться 2 рази на семестр, де здійснюється систематичне інформування батьків про хід і результати навчання та виховання школярів. Ухвалені рішення фіксуються в протоколах.

- Класні керівники, спрямовують свою діяльність на виховання високоморальної, інтелектуальної, фізично-оздоровчої особистості. У своїй роботі педагоги використовують різні форми і методи роботи: бесіди, розповіді, диспути, круглі столи, усні журнали, виховні години, години спілкування.

- Класним керівником 4 класу Брожиною В. І. разом зі своїми вихованцями проведено Осінній ярмарок, свято «Прощавай, початкова школо», а класним керівником 1 класу Петрівською Г. К. проведено «Свято осені», свято «Прощай, Букварику».

- Також проведено свято Миколая, яке підготували вчителі початкових класів Брожина В. І., Петрівська Г.К., Штогрин О.Б., Романюк Н.В., використавши яскраві костюми казкових героїв та наочність. До виступу були залучені всі учні початкових класів. Запрошені батьки, вчителі , дирекція школи.

- Класний керівник 3 класу Романюк Н. В. провела відкриту виховну годину на тему «Хліб – наше багатство, бережіть його».

- Учні початкових класів брали участь у виставці – конкурсі «Замість ялинки – зимовий букет».

- Класний керівник 5 класу Панюс В.В. провів спортивні змагання, козацькі забави «Козацькому роду нема переводу» з учнями 7-8 класів, а також відкриту виховну годину на тему «Даруйте добро і радість людям»

- Класний керівник Жук Л.О. разом із учнями 6 класу провела виховний захід «Рідна мова, слово калинове» до Дня писемності, а також відкриту виховну годину на тему «Кобзарева струна не вмирає».

- Класний керівник 7 класу Фомина О.П.. провела виховну годину на тему« Право і закон», а також відбулось свято «Happy English day».

- Класний керівник 8 класу Горбач С.М. провела відкриту виховну годину на тему «Рослини — символи України».

- Класний керівник 9 класу Москвин М. В. провела урок пам`яті на тему «Пам`ятай Чорнобиль», а також відкриту виховну годину на тему «Вишиванка цвіте над Україною».

- В рамках Міжнародного Дня боротьби зі СНІДом педагогом-організатором Лопатюк Л. І. здійснено психологічну просвіту з учнями 9 класу «Попередження ВІЛ/СНІД».

- Виховна робота реалізується за такими напрямками:

- -ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

- -ціннісне ставлення особистості до сім`ї, родини, людей;

- -ціннісне ставлення особистості до природи;

- -ціннісне ставлення особистості до мистецтва;

- -ціннісне ставлення особистості до праці;

- -ціннісне ставлення особистості до себе.

- Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

- Формування в учнів комплексу особистісних якостей та рис характеру, які є основою специфічного способу мислення та спонукальною силою повсякденних дій, вчинків, поведінки. Для цього у школі проводились бесіди про дотримання учнями основних положень Статуту школи, правил для учнів, години спілкування «Знати та виконувати закони держави», «Що означає бути патріотом своєї держави?», «Вчимося жити в мирі та злагоді».

- До Всеукраїнського тижня права проведено такі заходи: дискусія «Світ без насильства» (вчителі правознавства: Тимчишин Л.М. і Дмитрук М.П.), тренінг «Захист дітей від насильства та жорстокого поводження» (педагог-організатор Лопатюк Л.І.), виховна година « Право і закон» (класний керівник 7 класу Фомина О.П.).

- Складовою системи ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави є громадсько-патріотичне виховання, що передбачає вироблення високого ідеалу служіння народові, готовності до подвигу заради процвітання України. Класними керівниками та педагогом-організатором проводились різноманітні за змістом та спрямованістю заходи: лекції, інформаційні хвилини, бесіди, конкурси, військово-спортивні свята. Були проведені загальношкільні лінійки до Дня Гідності та Свободи, вшанування пам`яті Героїв Небесної Сотні, пам`яті жертв голодоморів в Україні, Дня пам`яті та примирення.

Ціннісне ставлення особистості до сім`ї, родини, людей

- Виховними досягненнями цього напрямку є знання та розуміння особистих, родинних, громадянських, національних та загальнолюдських цінностей, уміння співпрацювати з іншими, уміння прощати та просити вибачення, єдність слова і діла.

- У зв`язку з цим було проведено виховні години, бесіди, години спілкування: «Сім`я — головна цінність людини», «Без сім`ї і роду немає нації й народу», «Я і моя родина». До Міжнародного Дня сім`ї класними керівниками було проведено уроки на теми: «Традиції моєї сім`ї», «Без сім`ї немає щастя на Землі», а також учнями 4 класу під керівництвом класного керівника Брожини В.І. було підготовано проекти на тему «Моє родовідне дерево», бібліотекарем Вакулінською Т.С. організовано виставку художньої літератури «Сім`я — найбільша життєва цінність».

- У жовтні 2018 року та квітні 2019 року у школі проводилась акція«Милосердя» (допомога людям похилого віку), під час якої учні разом із класними керівниками відвідували літніх людей та допомагали їм у їхніх потребах. До Міжнародного Дня людей похилого віку (1жовтня) у класах проводились виховні години на тему «Вони потребують нашої шани».

- До Міжнародного Дня толерантності (16 листопада) педагогом-організатором Лопатюк Л.І. у 5-7 класах проводились анкетування на тему «Що для мене означає дружба?», а класними керівниками проводились виховні години на тему толерантності.

- У грудні 2018 року вчителями початкових класів було проведено свято Миколая, на якому усі учні школи отримали від святого Миколая смачні подарунки.

- Педагог-організатор Лопатюк Л.І. провела свято до Дня матері «Уклін тобі, кохана ненько». Класним керівником 1 класу Петрівською Г.К. було проведено свято «Прощай, Букварику».

- Цей напрямок виховної роботи сформував в учнів основи національних та загальнолюдських цінностей: уміння та навичок підтримки та збереження міжособистісної злагоди, здатності враховувати думку інших людей, моральних якостей:чуйності, чесності, милосердя, взаємодопомоги, щедрості, доброти.

-

- Ціннісне ставлення до природи

- Виховними досягненнями цього напрямку є усвідомлення учнями себе як невід`ємної частини природи, взаємовідносин людини та природи, бережливого ставлення до матінки-природи.

- У зв`язку з цим проведено виховні години, бесіди, години спілкування: «Природа — людині, людина — природі», «Буду я природі другом», «Знай, люби і бережи», «Природа навколо нас».

- У вересні 2018 року педагогом-організатором Лопатюк Л.І проведено свято квітів «Природа-чарівниця». Класним керівником 4 класу Брожиною В.І. проведено Осінній ярмарок, де діти мали змогу купити різноманітні смачні дари осені: овочі та фрукти.

- Учні школи взяли учать у районному конкурсі новорічно-різдвяних композицій «Замість ялинки — зимовий букет», де у номінації «Дідух — різдвяний дух» отримали диплом ІІІ ступеня.

- У березні учні школи разом із класними керівниками, вчителями взяли участь у Дні благоустрою — прибирання території школи.

- Класним керівником 8 класу Горбач С.М. проведено відкриту виховну годину на тему «Рослини — символи України».

- У грудні та квітні педагогом-організатором Лопатюк Л.І. спільно з класними керівниками проведено заходи щодо вшанування загиблих під час Чорнобильської катастрофи: єдиний тематичний урок «Пам`ятай Чорнобиль», виховні години, демонстрації тематичних фільмів, виставки у бібліотеці.

- Про напрямок ціннісного ставлення до природи можна сказати, що в учнів школи формується екологічна культура особистості: усвідомлення єдності людини та природи, моральної відповідальності за збереження довкілля.

-

- Ціннісне ставлення до культури і мистецтва

- Виховними досягненнями цього напрямку є знання про види мистецтва та засоби їх виразності, здатність виражати своє ставлення до нього. У зв`язку з цим у школі проведено виховні години, усні журнали, бесіди: «Культура спілкування школяра», «Що є краса?», «Мистецтво та емоції», «Культура поведінки їдемо до театру, музею».

- Педагогом-організатором Лопатюк Л.І проведено концертну програму до Дня вчителя «Вклонімось, друзі, вчителю своєму».

- Учні школи під керівництвом вчителя музичного мистецтва Лупійчука О.В. взяли участь у районному конкурсі «Молитва за Україну», де у номінації «Хоровий спів»отримали диплом ІІІ ступеня.

- Класним керівником Жук Л.О. разом із учнями 6 класу проведено виховний захід «Рідна мова, слово калинове» до Дня писемності.

- Учні школи під керівництвом педагога-організатора Лопатюк Л.І взяли участь у новорічних та різдвяних святах, під час яких прославили прихід Нового року та народження Божого Сина Ісуса Христа.

- Педагогом-організатором Лопатюк Л.І з нагоди свята Великодня проведено конкурс Великодніх кошиків (1 місце зайняли учні 5 класу, 2 місце — учні 6 класу, 3 місце — учні 9 класу) та виставку Великодніх рушників.

- Напрямок ціннісного ставлення до культури і мистецтва показав, що в учнів формуються естетичні почуття, уявлення і знання про прекрасне у житті і мистецтві, вміння відчувати та розуміти художні образи, навички виконувати творчі завдання.

-

- Ціннісне ставлення до праці

- Виховним досягненням цього напрямку є усвідомлення соціального значення праці у житті людини, повага до людей праці, навички самообслуговування та суспільно-корисної праці.

- У зв`язку з цим у школі проведено бесіди, години спілкування:

- «Освіта і професія», «Великий світ професій»,«Хліб — наше багатство, бережіть його», «Правильний вибір професії — важливий крок у житті», «Подорож у світ професій».

- У навчальному закладі упродовж навчального року проводились такі акції: «Жолудь», «Будинок для птахів», «Осіння толока», «Весняна толока», «Живи, книго», «Посвята в читачі».

- З учнями 9 та 11 класів проводились бесіди профорієнтаційного змісту та анкетування учнів щодо подальшого працевлаштування. Частими гостями у школі є представники Бучацького ПТУ №26, Бучацького агроколеджу, Коропецького ліцею. Також проводились зустрічі з працівниками територіального центру зайнятості, на яких учні могли дізнатись про основні професії, які потрібні нашому регіону.

- До напрямку ціннісного ставлення до праці можна зробити висновок, що в учнів формується поняття та уявлення про важливість праці у житті людини, почуття відповідальності, охайності, дисциплінованості, старанності, наполегливості.

-

- Ціннісне ставлення до себе

- Виховними досягненнями цього напрямку є вміння цінувати себе як унікальну та неповторну особистість, знати наслідки негативного впливу шкідливих звичок на здоров`я, прагнення бути фізично здоровими.

- У зв`язку з цим з учнями проведено бесіди, години спілкування, виховні години: «Алкоголь руйнує здоров`я», «Тютюновий дим — отрута», «Що треба робити, щоб бути здоровим?», «Як підвищити самооцінку?», «Будь уважним на дорогах», «В ім`я загального добра»,

- «Вмій відповідати за свої вчинки», «Знай, що ти людина».

- В рамках Міжнародного Дня боротьби зі СНІДом педагогом-організатором Лопатюк Л. І. здійснено психологічну просвіту з учнями 9 класу «Попередження ВІЛ/СНІД».

- У ході проведення тижня класними керівниками проведено бесіди на теми:« Правила їзди на велосипеді. Безпека. Обережність», «Безпека перебування на вулицях: правила дорожнього руху, дорожньо-транспортні пригоди. Типові травмування пішоходів», єдиний урок на тему «Безпека на дорозі — безпека життя». Також для учнів 1-11 класів організовано конкурс малюнків на асфальті «Правила дорожнього руху знай — життя та здоров’я зберігай» та конкурс-виставку малюнків «Школярі за безпеку дорожнього руху».

- Бібліотекар школи Вакулінська Т.С. підготувала книжкову виставку на тему «Твій друг — безпечний рух».Педагогом-організатором Лопатюк Л. І. проведено вікторину «Знай і вивчай правила дорожнього руху»

- 26 квітня 2019 року в школі під керівництвом вчителя фізичної культури Панюса В.В. та вчителя Захисту Вітчизни Пендзея Р.Є. проводився шкільний етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»). Участь у І етапі взяли участь 2 рої 8-10 класів школи. Кожен рій презентував свою назву, гасло, заклик та прапор. Школярі-учасники урочисто прийняли Присягу козака. Всі рої показали гідні результати та готовність до участі у наступних етапах гри. В районних та обласних змаганнях учні школи зайняли призові місця та отримали грамоти.

- Проведення відповідних заходів дало можливість учням усвідомити: норми власної поведінки, прагнення бути фізично здоровою людиною, конструктивний підхід до вирішення різних життєвих ситуацій, вміння цінувати себе як унікальну та неповторну особистість.

- Виховна робота в школі має чіткий та цілеспрямований характер, що дає можливість здійснювати плідну діяльність з реалізації основних завдань.

Реалізація завдань виховної системи закладу відбувається за рахунок злагодже ної співпраці педагогічного колективу, спланованої роботи класних керівників, батьків.

З метою досягнення більшої ефективності виховної роботи класні керівники працювали сумісно зі шкільним психологом, проводячи тестування, діагностику, вивчаючи індивідуальні особливості учнів, проводили роботу над складанням «Карт індивідуального психологічного розвитку учнів».

Кiлькiсть переглядiв: 544

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.